TAVŞANLI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Rehberlik servisi, öğrencinin gelişimini tüm yönleriyle izler.
Problemlerin çözümünde yol gösterir, yönlendirir.
Öğrencinin kendini tanıması, çevresinde kendisine açık olan eğitsel ve mesleki fırsatları öğrenmesi, gizil güçlerini geliştirmesi, çevresine uyum sağlaması amacıyla araştırmalar yapar.
Okuldaki eğitim, öğretimin ve yönetim faaliyetlerinin işlevini ve etkinliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapar. Okul – Öğrenci ve Veli arasında iletişim sağlamaya ve işbirliğini artırmaya dönük çalışmalar yapar.
İlkelerimiz
- *Gönüllülük: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Biriminin verdiği hizmetlerden yararlanmada öğrencilerin gönüllü olması esastır.
- *Gizlilik: Okul koşullarına uygun bir şekilde gizlilik ilkesi uygulanır.
- *İşbirliği: Öğrenci ile ilgili konularda tüm personel anlayış, hoşgörü ve işbirliği içinde çalışır.
- *Güven: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, öğrenci-psikolojik danışman arasındaki güven ilişkisine dayanır.
- *Bireyin Değerliliği: Her öğrenci değerli ve önemlidir.
- *Süreklilik: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinde süreklilik esastır.
- *Bireyin Özerkliği: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, öğrencinin kendisine ilişkin konularda karar verme hakkına saygı ilkesine dayanır.
OKUL REHBERLİK SERVİSİMİZİN ÇALIŞMALARI
- Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre rehberlik programının hazırlanması
- Öğrencilere yönelik bireysel ve grupla psikolojik danışma
- Öğrencilere yönelik yönlendirme hizmetleri
- Öğrencilere yönelik eğitsel-mesleki rehberlik
- Öğrencilere yönelik problem tarama vb. testlerin uygulanması
- Öğrencilerle birlikte bireysel ders çalışma programının hazırlanmasına yardımcı olmak.
- Rehberlik panosunun ihtiyaçlara göre hazırlanması
- Öğrencilere çeşitli alanlarda seminer verilmesi
- Verimli ders çalışma yolları
- ÖSS(YGS-LYS)
- Sınav kaygısı
- Ergenlik dönemi
- Okula yeni başlayan ve nakil gelen öğrenciler ile okula uyum çalışmaları yapmak.
- PDR servisinden istenen rehberlik ile ilgili raporları hazırlamak.
- Disiplin problemi çıkartan öğrenci ile görüşerek nedenlerinin anlaşılmasını sağlamak, varsa çözüm üretmeye çalışmak.
- Sınıf ve Sınıf Rehber Öğretmenlerine Müşavirlik hizmeti (rehberlik etkinliklerin değerlendirilmesi, sorunlu öğrencilerin takibi ve işbirliği, rehberlik programların değerlendirilmesi vb.)
- Veli görüşmeleri
- İhtiyaçlara göre yapılacak diğer çalışmalar...
Beğen |
84 kişi beğendi